Theo Valkenburg over de oprichting van IBD
In 2005 is IBD opgericht met het doel om bedrijven te helpen met het daadwerkelijk creëren van langdurige zakelijke relaties in het buitenland. Ondanks dat er door de jaren heen veel veranderd is, staat dit principe nog steeds centraal binnen IBD.
De interesse van Theo Valkenburg voor internationale handel kwam voort uit een grote interesse in andere culturen en een gevoel voor andere talen. Dit is begonnen indertijd met koffiemelk in het Midden-Oosten (voor in de thee) en vervolgens verandert in het verkoop van hoogwaardige interieurproducten die wereldwijd werden afgezet.
Vanuit onze levensfilosofie is de focus steeds meer komen te liggen op duurzame producten met aandacht voor mens en milieu. IBD heeft zich daarom gericht op duurzame & ecologische producten en zet zich in deze merken uit te bouwen. Dit betekent samenwerken, begrip en lange termijn denken. Precies de waardes waarmee het handelsavontuur ooit begonnen is. De afgelopen 15 jaar ontwikkelde IBD zich ook steeds meer op het gebied van logistiek en marketing waardoor zij mee kon groeien met de tijd, van same-day-deliveries, internationaliseringen tot complexere logistieke vraagstukken.
“Internationaal samenwerken vraagt begrip voor elkaar, het vermogen om te luisteren en een positieve instelling om samen iets op te bouwen. Deze manier van samenwerken en relaties opbouwen, is omgevormd tot een bedrijf en werd de kern van IBD.”